Justin Bieber napadl H&M kvůli kolekci, kterou neschválil. Fanoušci ho za to ale kritizují

 Celebrity 
31. prosince 2022 08:22 / Michael Veselý
  0
📷
1 fotografie v galerii
Justin Bieber tvrdě zkritizoval novou kolekci, kterou vydalo H&M. Depositphotos
Kolekce, kterou H&M vydalo ve spolupráci se slavnou hudební hvězdou, Justinem Bieberem, mohla být velice populární. Jak se ale ukázalo, návrhářská firma se se zpěvákem neshodla na designu a ten jí na svých sociálních sítích udělal pořádnou negativní reklamu.

Justin Bieber na sociálních sítích napadl H&M za prodej jeho zboží. Podle původní dohody měla společnost dát merch ke schválení. Zpěvák ale tvrdí, že se tak nestalo a nikdy neposkytl souhlas k vydání tak příšerné řady zboží, kterou doslova nazval odpadem. Naproti tomu stojí tvrzení společnosti H&M, která uvádí, že dodržela všechny smluvení podmínky.

V pondělí zástupce H&M uvedl v oficiálním prohlášení pro Page Six: „Stejně jako u všech ostatních licencovaných produktů a partnerství se H&M řídilo řádnými schvalovacími postupy.“

Tuto spolupráci navázal zpěvák s módní značkou již po předchozí zkušenosti, protože v roce 2016, kdy dělal turné se rovněž prodávalo oblečení s touto tematikou. V té době prodávalo jeho oblečení hned několik módních obchodních značek a o rok později znovu, tentokrát šlo o kolekci Justin Bieber Stadium Tour.

Zpěváci, kteří prodávají svůj vlastní merch, nejsou žádnou novinkou. Beyonce nebo Selena Gomez dělají tyto komerční kampaně běžně. Justin Bieber začal prodávat své zboží na svých webových stránkách, jako to dělá většina zpěváků. Na svých oficiálních stránkách, spustil v roce 2019 vlastní oděvní řadu s názvem Drew. V souvislosti s jeho turné ale zájem o merch rostl. Pak se ale ozvali Urban Outfitters chtěli se podílet na prodeji jeho výrobků. Další přišla řada na merch na Forever 21 a PacSun a nakonec se přidalo i H&M. Podle Teen Vogue spolupráce s Justinem Bieberem, například u Urban Outfitters, vedla k posílení prodejů. K tomu přispěl i fakt, že Justin Bieber kousky z vydaných kolekcí sám nosil a objevoval se v nich na veřejnosti.

Tentokrát se ale žádná sebepropagace nekoná. Místo toho se na instagramu začaly objevovat rozzuřené zprávy, aby fanoušci tohle zboží vůbec nekupovali. „Neschválil jsem žádný návrh zboží, z kolekce, kterou vydalo H&M. ...Vše bez mého svolení a souhlasu. Na vašem místě bych to nekupoval,“ vyjádřil se v prvním příspěvku na svém účtu. V dalším o něco ostřeji dodává: „Zboží, které se mnou H&M vydalo je odpad a já jsem jej neschválil, nekupujte to!“

Justin také vyjádřil svůj nesouhlas krátkým vzkazem v sekci komentářů na fanouškovské stránce, která sdílela fotografie nových položek H&M na Instagramu. Toho samého dne, kdy vydal prohlášení na vlastních sociálních sítích připojil vzkaz pod výrobky: „Až všichni zjistí, že jsem neschválil žádný z tohoto zboží smh."

Celá kolekce je už ale nyní stažena. (Minimálně tedy v České republice, kde se Vám zobrazí náhledy ve vyhledávači, ale na produkt už se neproklikáte.) Společnost, která tvrdí, že se žádného porušení smlouvy nedopustila, důvody ke stažení objasnila až později zpětně. „Z respektu ke spolupráci a Justinu Bieberovi jsme stáhli oděvy z našich obchodů i online,“ tvrdí společnost. V nové kolekci měla být přitom jedinečná trika, která nelze sehnat jinde. Každý, kdo se chce dostat do rukou nejnovější zboží Justina Biebera v H&M, má teď zkrátka smůlu.

Fanouškům se merch líbil

Na rozdíl od rozhořčené hudební hvězdy, fanouškovská základna byla nabídnutou kolekcí nadšena. V komentářích pod příspěvky od @jbiebertraacker se mnoho fanoušků vyjádřilo, že měli z kolekce radost a nyní jsou zklamáni, že Bieber neschválil řadu. Za jejich nadšením stála možnost koupit cenově dostupnější zboží, než jaké se prodává na jeho webových stránkách.

„To, co schvaluje, je ale zboží za 80 dolarů," napsal jeden z komentujících, který zjevně vidí v konfliktu mezi H&M a Justinem peníze. Další to okomentoval: „Justine, jsme chudí, prosím pochop, koupíme to." V té chvíli ještě netušil, jak rychle bude řada stažena z prodeje.

Jeden z fanoušků to napsal celkem ostře: „Je mi to doslova jedno. Jeho 'originální zboží' není lepší než tohle a tohle je cenově dostupné.“ Dal najevo že by kolekci koupil, ať už se schválením nebo bez, přestože by tím nerespektoval zpěvákovo přání. Jiná komentující poznamenala, že je zvláštní někoho podporovat a kupovat jeho fanouškovské předměty a na druhé straně ignorovat přání hvězdy.

Ostatní fanoušci Biebera podpořili. Před stažením někteří psali na sociální sítě, že své objednávky zrušili, a jiní souhlasili, že se jim vzhled nových kousků nelíbí. Jeden fanoušek dokonce napsal: „Dokonce i Justin řekl, že zboží je odpad. Nekupujte to. Měl jsem pocit, že to nebyl jeho nápad.“

Po dlouhém pátrání se nám podařilo najít tweet, ve kterém jedna z fanynek upozorňuje na neshody mezi módní společností a zpěvákem. Její post obsahuje zároveň obrázek nové extrémně barevné kolekce. Komentáře tady už však byly mnohem ostřejší. „Se*u na něj! Má spoustu peněz, takže si to lidé mohou koupit bez jeho zasra*ého svolení. Je příliš arogantní!!!“ napsala jedna z komentujících. Mezi ní a jinou fanynkou okamžitě vznikla hádka, ve které si vyjasňovaly, na kolik je jednání společnosti ilegální nebo nemorální.

Někteří se vyjádřili k přehnané barevnosti, kterou byli zklamáni, protože nosí spíše rezervovanější kousky. Pravdou je, že v kolekci jsou mikiny růžové nebo výrazně zelené barvy s nejrůznějšími nápisy. Jeden z komentářů byl ale více než názorem fanouška, poukazoval na skutečnou problematiku, jakou Justin Bieber scénou kolem kolekce způsobil. „Skončí tedy na skládkách lidí ze zemí třetího světa?“ Na výrobu jednoho bavlněného trika se totiž spotřebuje 80 litrů vody, jsou ale tak levná, že lidé si je na sebe vezmou dvakrát a pak je vyhodí, přičemž všechno takové oblečení končí na skládkách v méně civilizovaných zemích. Za odpor, který tedy zpěvák vyvolal ohledně neúspěšné spolupráce s H&M schytává i kritiku, protože oblečení je už přece jen na světě.

Autorský článek. Další zdroje: Pagesix.com, Twitter.com, Eonline.com,

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Známý šéfkuchař Ondřej Molina a slavný barman Tomáš Melzer umí připravit neskutečné dobroty i z toho,...

Styl

Zimní bundy od JD Sports - připravte se na Black Friday

Tech

Sporťák s kočičíma ušima byl posledním dílkem skládačky